Bez promocji można w sieci po prostu utonąć. Niezależnie od branży, w jakiej zaczynamy z ebiznesem. Chociażby ta zasada, która w realu funkcjonuje bardzo dobrze nie ma przełożenia na sieć. W realu są branże, które znakomicie prosperują bez większych nakładów finansowych. Są to zakłady produkcyjne, kopalnie, fabryki… I te branże nigdy nie będą potrzebowały sieci, ani reklamy w sieci, aby zaistnieć. Coraz wyraźniej zaczyna się rysować ten podział. Na branże typowe dla sieci i branże typowe dla realu. Poza tym obecnie reklama w sieci też zaczyna posługiwać się innymi mechanizmami niż tradycyjna. Konwencjonalne rozwiązania były dobre dla przedsiębiorstw konwencjonalnych, natomiast w branżach wysokiej konkurencyjności, czym charakteryzuje się internet, reklama jest koniecznym elementem prowadzenia biznesu. Praktycznie bez promocji, reklamy online, nie ma możliwości zaistnienia. Przebicie się dzięki pozycjonowaniu również nie jest sprawą prostą. To dużo kosztuje, wymaga czasu. Pozycjonowanie można porównać kosztowo z reklamą telewizyjną.

Moc oddziaływania jest też podobna. Natomiast pozycjonowanie potrzebuje nieco więcej czasu. Sieć słów, haseł kluczowych, może nie musi zadziałać od razu. Tagi są niczym strzał w dziesiątkę. Trudno trafić, ale jak już jest, to wynosi wysoko w punktacji. Branże charakterystyczne dla ebiznesu, to poza sklepami internetowymi, których w sieci jest mnóstwo, są firmy o charakterze agencji, potrzebne tym wszystkim, którzy w sieci chcą funkcjonować. Zapotrzebowanie na informatyków i programistów jest obecnie ogromne i ta tendencja prawdopodobnie w ciągu najbliższych lat się nie zmieni. Bycie w internecie poza tym wymaga reklamy. Dlatego wszelkiego typu agencje reklamowe mają w necie szanse powodzenia. Branżami, które najszybciej rozwijają się w sieci, są branże związane z internetem, ale nie tylko: elektronika użytkowa, sprzęt komputerowy, prasa i książki, biżuteria i zegarki. Można powiedzieć, ze branże luksusowe i humanistyczne. Kultura i sztuka.