Zaplecze transportowe i logistyczne to wbrew pozorom bardzo istotny dział w całokształcie i strukturze każdego przedsiębiorstwa. Najlepszy produkt niedostarczony na czas do klienta to porażka całego przedsiębiorstwa. Aby więc mogła następować optymalizacja procesów biznesowych, należy dbać o logistyczną stronę całego przedsięwzięcia. Procesy logistyczne wymagają ustawicznego podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy. Jest to dziedzina produkcji, która wciąż się zmienia, następują wciąż nowe udogodnienia i coraz lepsze rozwiązania. Należy łączyć koszt dostarczenia towaru z formą jego transportowania. Tanio ale długo nie jest dobrym rozwiązaniem satysfakcjonującym klienta, podobnie tanio ale szybko w sposób, który nie dba o stan towaru, również nie przynosi pozytywnych rezultatów. Stąd, aby być na bieżąco w tej branży trzeba nieustannie monitorować nowe rozwiązania i doszkalać się z nowych technologii umożliwiających pakowanie, przenoszenie i dostarczanie produktów w sposób właściwy. Logistyka to zawsze liczny dział, rokujący dużą rotacją. Zasadnością dobrego menedżera jest zatrzymanie jak największej liczby pracowników w tym samym dziale.

Stosując pozaekonomiczne systemy wynagrodzeń i atrakcyjności stanowisk pracy. Do takich instrumentów należą szkolenia i warsztaty z najnowszych technologii oraz rozwiązań logistycznych, w których celują firmy japońskie i niemieckie. O ile firmy nie są w stanie samodzielnie zabezpieczyć logistyki na odpowiednim poziomie, wynajmuje od przedsiębiorstwa transportowego lub kurierskiego stały transport towaru do klienta. Dostarczanie towaru na terenie Europy to dzisiaj kwestia globalizowania się kontynentów. Do kadry zarządzającej należy decyzja o ewentualnej współpracy międzynarodowej, współdziałania na obszarze wymiany i terminowego dostarczania produktów. Pracownik, który czuje się związany z firmą, traktowany jako istotny element w tworzeniu zysku, mający świadomość celów i podstawowych założeń firmy, pracuje efektywniej i chętnie podnosi swoje kwalifikacje.